Skip to main content

‘වීරයා ඔබයි’ නවයොවුන් පොත් පෙළ සාහිත්‍ය මාසයට




මෙම සාහිත්‍ය මාසයේදී ලෝක ප්‍රකට නවයොවුන් පොත් මාලාවක් වන  වීරයා ඔබයි පොත් පෙළ අගසර ප්‍රකාශකයන් විසින් නවයොවුන් පාඨකයා වෙත තිළිණ කරනු ලබයි. Choose Your Own Adventure  නමැති මෙම පොත් පෙළ ලෝක යොවුන් සාහිත්‍යය නවයුගයක් කරා කැඳවා ගෙන යන ලද පොත් මාලාවකි. 

අන්තර් ක්‍රියාකාරී, ක්‍රීඩාමය නව යොවුන් සාහිත්‍යයේ පුරෝගාමී පොත් මාලාව වූයේ  Choose Your Own Adventure  පොත් පෙළයි. ලෝක ප්‍රකට අධ්‍යාපනඥයන්ගේ පුරෝගාමීත්වයෙන් යුතුව සැලසුම් කරන ලද මෙම පොත් පෙළ තීරණ ගැනීමේ හැකියාව, පෞරෂ වර්ධනය, බුද්ධි වර්ධනය, කුතුහලය හා පරිකල්පනය වර්ධනය මෙන්ම දැනුම හා විනෝදය දරුවන්ට ලබා දීමේ අරමුණින් එළි දක්වන ලදී. මෙම ක්‍රීඩාමය පොත් පසුව පරිගණක ක්‍රීඩාවන්ට පවා පූර්වාදර්ශ සැපයීය.


ප්‍රවීන ලේඛක කේ. කේ. සමන් කුමාර විසින් පරිවර්තනය කරනු ලැබූ Choose Your Own Adventure පොත් පෙළෙහි පොත් එකොලහක් අගසර ප්‍රකාශකයන් විසින් වීරයා ඔබයි යනුවෙන් මෙවර සාහිත්‍ය මාසය වෙනුවෙන් පළ කරනු ලැබෙයි. ඒ අගසර ප්‍රකාශකයන් විසින් ආරම්භ කළ ළමා හා යොවුන් පොත් සියයක් එළි දැක්වීමේ වැඩ පිළිවෙළෙහි පළමු අදියර ලෙසය.

මෙවර ජාත්‍යන්තර පොත් ප්‍රදර්ශනයේ E 200 අගසර ප්‍රකාශන අලෙවි කුටියෙන් මෙම වීරයා ඔබයි පොත් පෙළ සහන මිලකට වට්ටම් සහිතව ලබා ගත හැක. පොත් පෙළම එකවර මිලදී ගැනීමේදී සුවිශේෂී සහන මිලක් අගසර ප්‍රකාශකයන් වෙතින් ඔබට හිමිවනු ඇත. 

නැතිවී ගිය ගෝත්‍රයක් සොයා, ත්‍රිමාන ලෝකයෙන් ඔබ්බට, කඳුකර මැදුරේ අභිරහස, මායා සබ්මැරීනය, අතුරුදහන් වූ මිණිකැට සොයා, සයුරු පත්ලට සවාරියක්,  දෝංකාර දෙන නවාතැන, පෘථුවි ග්‍රහයා අනතුරේ, මාව මෝරෙක් වෙලා,  හිට්ලර්ට එරෙහි ඔත්තුකරුවා, අප්‍රිකානු මහ වන මැදින් යන කෘතීන් අගසර ප්‍රකාශකයන් විසින් මෙසේ ඔබ දෝතට තිළිණ කෙරේ. 









අන්තර් ක්‍රියාකාරී සාහිත්‍යය එතුවක් පාඨකයා සහභාගීවන්නකු ලෙස සම්බන්ධ කර නොගත් ඒකපාර්ශ්වීය සාහිත්‍ය ප්‍රවනතාවන්ට වෙනස්ව පාඨකයා කෘතියේ නිර්මාපකයෙක්, කෘතිය හැඩ ගස්වන්නෙක් බවට පත් කරමින් ප්‍රජාතාන්ත්‍රීය ක්‍රියාකාරිත්වයක් බවට සාහිත්‍යය පත් කළේය. සෑම පාඨකයකුම ලේඛකයාගේ කෘතිය පෙළක් ලෙස කියවන බව, තමාට අනුව නිර්මාණය කරන බව සත්‍ය වූවද එම පරිකල්පනීය මෙන්ම අර්ථ කථනමය කාර්්‍යයට එහා යමින් අන්තර් ක්‍රියාකාරී සාහිත්‍යය පාඨකයාට කෘතිය තුළ සම්බන්ධ විය හැකි අවකාශයක් විවර කළේය.
තත්වානුරූපී මායාවෙන් යුතු ස්වභාවිතවාදය, යථාර්ථවාදය සහ පරමයක් ලෙස අතීතයේ සැලකූ බටහිර ස්වභාවික විද්‍යාවන් සහ හේතුපලවාදය අනුදත් ඊනියා විශ්වසනීයත්වය මත පදනම් වූ නවකතාව තුළ බැහැර කළ පැරණි සාහිත්‍යයේ පැවති පාඨකයා ඇමතීමේ ගුණය ඔස්සේ ළමා සාහිත්‍යය තුුළ මෙය පැවතියද ඒ ප්‍රවනතාවක් වශයෙන් වර්ධනය නොවීය. චක්‍රාකාර චාලක පොත්  ^Volvelles&"   චලන පොත්  ^ Pop-up&"   වර්ණ ගැන්වුම් පොත්  ^coloring book&"  ක්‍රීඩාමය පොත්  ^Gamebooks&"  සැඟවුණු වස්තු සහිත පොත්  ^ Hidden object picture books යනාදී විවිධාකාර ළමා පොත්වල අන්තර් ක්‍රියාකාරී ගුණය දක්නට ලැබිණි. එහෙත් මෙවැනි පොත් වර්ග අප වැනි රටක ප්‍රතිනිෂ්පාදනය කිරීමට නොහැකි තරම් මුද්‍රණ ශිල්පය අතින් ඉහල පිරිවැයක් දැරීමට සිදු වන මෙන්ම තුන්වන ලෝකයේ රටක වෙසෙසින්ම කුඩා දූපතක වෙළඳපලට දරා ගත නොහැකි ඒවා වේ. මේ අතරින් අපට ප්‍රායෝගික වන්නේ ක්‍රීඩාමය පොත් හෙවත් ගේම් බුක්ස් පමණි.


මෙම ක්‍රීඩාමය පොත් 1980 දශකයේදී විශේෂයෙන්ම ජනප්‍රියත්වයට පත් විණි. නමුදු පළමු ක්‍රීඩාමය පොත ප්‍රකාශයට පත් වූයේ 1941දීය. මේවා සම්ප්‍රදායික පොත්වලට සමාන වුවද පාඨකයාට තීරණ ගැනීමට ඉඩ දෙන අතර පාඨකයා විසින් ගන්නා තීරණය කතාවේ විකාශනයට බල පානු ලබයි. තීරණ ගැනීමට දෙනු ලබන සෑම අවස්ථාවකදීම පාඨකයාට කතාව ඉදිරියට ගෙන යාම සඳහා නිශ්චිත පිටුවකට හෝ ජේදයකට යාමට උපදෙස් දෙනු ලැබේ. එහිදී පාඨකයා විසින් ගන්නා තීරණය මත එතැනින් එහාට කතාව විකාශනය වෙයි. මෙය ලේඛකයාගේ කෘතිය මත පැවති ආධිපත්‍යය බිඳ දැමීය. නාට්‍යමය සන්දර්භය වෙනුවට බොහෝ විට මෙවන් කතාවල උපාඛ්‍යානමය ව්‍යුහයක් දැකිය හැකිය. සම්භාවිතාව, සාපේක්ෂකත්වය, බහු රේඛීය බව, බහු ප්‍රස්ථරික බව, බහුත්වවාදී බව බොහෝ කොට දකිත හැකිය.  Choose Your Own Adventure  ( සිංහල වීරයා ඔබයි කතා මාලාව ) පොත් පෙළ අතිශය ජනප්‍රිය විණි. 


පෞරෂ වර්ධනය හා තීරණ ගැනීම සම්බන්ධයෙන් දරුවා කෙරේ අවධානය දක්වන සාහිත්‍ය ප්‍රවනතාවක් ලෙස  Choose Your Own Adventure  පොත් පෙළ මේ වන විට ලෝක යොවුන් සාහිත්‍යය තුළ ඉදිරියෙන් සිටියි. ලෝක ප්‍රකට අධ්‍යාපනඥයන්ගේ පුරෝගාමීත්වයෙන් යුතුව සැලසුම් කරන ලද මෙම පොත් පෙළ තීරණ ගැනීමේ හැකියාව, පෞරෂ වර්ධනය, බුද්ධි වර්ධනය, කුතුහලය හා පරිකල්පනය වර්ධනය මෙන්ම දැනුම හා විනෝදය දරුවන්ට ලබා දීමේ අරමුණින් එළි දක්වන ලදී. මෙම ක්‍රීඩාමය පොත් පසුව පරිගණක ක්‍රීඩාවන්ට පවා පූර්වාදර්ශ සැපයීය.

Comments

Popular posts from this blog

අවමංගල ස්තූතිය!

කළු බණ්ඩාර සම්මුඛ වීම හෙවත් මහිලාවංශය

ජුතින්ද්‍රගුප්තට කළු බණ්ඩාර සම්මුඛ වීම හෙවත් මහිලාවංශය 

”වැසිකිළි ගොඩ අදින්නා සේ ඇතුළු මනස හෙළි කිරීමේ අර්ථය කුමක් දැ” යි වරක් හේන්පිටගෙදර ඥානසිහ හිමියෝ සාහිත්‍යයේ අර්ථය ප‍්‍රශ්න කළහ. මේ වනාහි සාහිත්‍යයත් බෞද්ධ ආකල්පයත් සම්මුඛ කරවන කදිම ප‍්‍රශ්නයකි. මතුපිටින් කියවන කල සදාචාරවාදි ලෙස හැඟී යා හැකි මේ ප‍්‍රශ්නයෙන් ඇත්තෙන් ම ඉඟි කරන්නේ, බෞද්ධ ආකල්පය කිසි සේත් සදාචාරවාදි නො වන බව යි. ඇතුළු මනස පහන් පැලක් නොව වැසිකිළි වලක් බව ඉන් අවධාරණය කෙරේ.
මේ වැසිකිළි වල ගොඩ ඇදීමෙන් තොර ව ලබාගත හැකි ඥානයක් බුදුසමය විසින් දිරි ගැන්වෙන්නේ නැත. එසේ ගොඩ ඇදීම අරබයා ථෙරවාද සහ මහායාන සම්ප‍්‍රදායන් අනුගමනය කරන තාක්ෂණ ක‍්‍රම වෙනස් ය. ග‍්‍රන්ථකරණය දිරිගැන්වුණු මහායාන සම්ප‍්‍රදාය තුළ, ‘කියවීම‘ ඒ සඳහා සුදුසු ක‍්‍රමයක් හැටියට නිර්දේශ කරනු ලැබිණ. ඇතැම් මහායාන යතිවරුන් විමුක්තිය ලැබුවේ සූත‍්‍ර ග‍්‍රන්ථ කියවමින් උන් අතරයැ යි කියැවේ. ථෙරවාද සම්ප‍්‍රදාය පොත් ගැන විශ්වාසය තැබුවේ නැත. එහි ලා පොත අවශ්‍ය වූයේ, භක්ති මාර්ගයක් හැටියට මිස, ඥාන මාර්ගයක් හැටියට නො වේ.සාහිත්‍යය හරහා ඇතුළු මනසට පිවිසීම සෙන් සම්ප‍්‍රදායේ මෙන් ම වජ‍්…

මහ රෑ හමුවූ අරැම පුදුම බලු විපත

කලාකරුවා ළමයෙකි. කොහොමටත් මානවයා යනු සදාතනික ළමා වියක් සහිත සත්වයෙකි.
පවත්නා ක්‍රමය විසින්, පටිපාටි විසින් මේ ළමයා මරා දමනු ලබයි. පිකාසෝ කීවේ සෑම ළමයකුම උපතින්ම කලාකරුවකු බවත් ඔහුව මරා දමනා ලබනු බවත්ය. වැඩිහිටියන් නොවන, එනම් පවත්නා සංකේතීය පටිපාටියට අනුගත නොවන හෝ අසමත් සියල්ලන් විශේෂිතයන්, පිස්සන්, මානසික රෝගීන්, විපරිතයන් ලෙස වර්ග කෙරේ.  
ළමුන් මෙන්ම කලාකරුවන්ද පවත්නා ක්‍රමය තුළ පටිපාටි තුළ මනෝ වික්ෂිප්තභාවයෙන් යුතු වූවන්ය. නමුත් ළමුන්ව විවිධ දණ්ඩනයන් මගින් තමා ගැන හීනමානයට ලක් කොට පවත්නා ක්‍රමයට අනුගත කරගැනීම සිදුවේ. සමාජානුයෝජනය යනු එයයි. එහෙත් එසේ වැඩිහිටියන් වූ පසු අවරෝධිත ළමා ලක්ෂණ විවිධාකාරයෙන් විපරීත ලෙස පොලා පනියි.කලාකරුවා කොහොමටත් මනෝවික්ෂිප්තතාවයෙන් හෙබියෙකි. වැඩිහිටියන් වූ කලාකරුවන්ගේ කලාකෘති මෙලෝ රහක් ඇත්තේ නැත. 
අවිහිංසක ඇස යනු කතාන්දර කලාවේ එන දාෂ්ටිකෝණයකි. මෙය සිනමාව තුළද යොදා ගැනේ. එහිදී ළමයකුගේ ඇසින් සියල්ල නිරූපනය කෙරේ. නිදසුනක් ලෙෂ මාක් හැඩොන්ගේ කෘතියක පරිවර්තනයක් වන මහ රෑ හමුවූ අරුම පුදුම බලු විපත ගනිමු.
එය මනෝ වික්ෂිප්තතාවයෙන් පෙලෙන දරුවකුගේ ඇසින් තමා අවට වන තදා…